Terug naar het overzicht

 

Onthaal, organisatie en sales

 

Onthaal, organisatie en sales is een studierichting in de arbeidsmarktgerichte finaliteit (domein Economie en organisatie).

Leerlingen leren competenties die belangrijk zijn bij het klantgericht verkopen van goederen en/of diensten aan particuliere klanten en bij het klantvriendelijk onthalen en informeren van bezoekers en het uitvoeren van beperkte administratieve taken aan het onthaal.

De basisvorming is dezelfde als voor alle andere studierichtingen binnen de arbeidsmarktgerichte finaliteit.

 

 

Dit is een goede keuze voor jou als:

 

ü  je bereid bent sociale en communicatieve vaardigheden te hanteren in functie van het klantgericht handelen;

ü  je bereid bent om basisvaardigheden Duits, Engels en Frans te verwerven met het oog op het klantgericht handelen;

ü  je bereid bent je te verdiepen in productkennis in functie van het klantgericht handelen;

ü  je bereid bent om een aantal ondersteunende taken zoals aanvullen, onderhoud van de winkelruimte en presenteren uit te voeren;

ü  je bereid bent om een beperkt aantal administratieve taken uit te voeren;

ü  je interesse hebt in functionele ICT-vaardigheden

 

Wat na het secundair?

 

Dit is een richting in de arbeidsmarktfinaliteit. Dat wil zeggen dat je na het secundair meteen aan de slag kunt op de arbeidsmarkt. Bijvoorbeeld als onthaalmedewerker, administratief medewerker, commercieel medewerker, …

Afhankelijk van je capaciteiten, interesses en inzet is ook verder studeren via een graduaatsopleiding een optie.

 

Lestabel:


Terug naar het overzicht